فروش پارچه بیمارستانی
خانه / پارچه لباس بیمارستانی / بهترین پارچه لباس بیمارستانی + خرید مستقیم

بهترین پارچه لباس بیمارستانی + خرید مستقیم

بهترین پارچه لباس بیمارستانی را می توانید از نمایندگی های مراکز تولید کننده این نوع پارچه ها، با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری نمایید. در بیمارستان ها از انواع پارچه ها متناسب با نوع کاربرد آن استفاده می نمایند که از مصارف قابل استفاده در بیمارستان ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روتختی بیمارستان
  • لباس بیماران
  • لباس پرسنل
  • روپوش جراحان
  • روپوش پرستاری و پزشکی
  • منسوجات اتاق عمل
  • انواع حوله
  • لباس نوزادان
  • مصارف مرتبط با نظافت

این پارچه ها از تنوع و کیفیت گوناگون برخوردار هستند و برای تهیه بهترین نوع آن ها باید اطلاعات کافی از انواع مختلف پارچه و خصوصیات هریک داشته باشید و یا می توانید به نمایندگی فروش این نوع از پارچه ها تماس گرفته تا ضمن دریافت مشاوره در این باره نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.
از انواع پارچه بیمارستانی می توان به پارچه تترون، پارچه ترگال، پارچه اسپان باند، پارچه فاستونی و موارد دیگر اشاره کرد. هر کدام از این نوع پارچه ها با توجه به خصوصیات و ویژگی هایی که دارند برای بخش ها و قسمت های مختلف استفاده می شوند اما به دلیل کاربرد فراوان این محصول در کشور و علی الخصوص بیمارستان ها، افراد و شرکت های زیادی اقدام به تولید این کالا با تنوع و قیمت های مختلف می نمایند که متاسفانه برخی از افراد سودجو انواع پارچه های بیمارستانی را با کیفیت بسیار پایین به بازار عرضه می کنند که این موضوع سبب شده است تا پارچه با کیفیت بالا از پارچه های فیک و کیفیت پایین به سختی قابل تشخیص دادن باشند ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع پرداخته و انواع پارچه های بیمارستانی با خصوصیات و ویژگی های ها منحصر بفرد آن ها را بیان نماییم پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا پایان همراه ما باشید.

 

انواع پارچه لباس بیمارستانی
انواع پارچه لباس بیمارستانی

 

انواع پارچه لباس بیمارستانی

همانطور که می دانید محیط بیمارستان به دلیل شرایط موجود در آن باید عاری از هرگونه آلودگی و میکروب باشد به همین دلیل تمامی محیط های موجود در بیمارستان دائما در حال ضدعفونی هستند که این موضوع شامل لباس ها و پارچه های مورد استفاده در بیمارستان نیز می شود. به همین دلیل برای رعایت بهتر و بیشتر بهداشت در بیمارستان ها پارچه های مورد استفاده یا به صورت یکبار مصرف هستند و یا به صورت مداوم در حال شست و شو و ضدعفونی می باشند که به همین دلیل در بیمارستان ها پارچه هایی استفاده می شوند که در برابر انواع مواد ضدعفونی کننده و همین طور مواد شوینده و علی الخصوص آب ژاول مقاومت کافی را داشته باشند تا کیفیت و رنگ پارچه مورد تغییر قرار نگیرد.
نکته مهم و قابل توجه در انتخاب پارچه برای بیمارستان ها، کیفیت و لطافت بافت پارچه و گرماژ آن است به دلیل اینکه اکثر این پارچه ها با پوست افراد در ارتباط می باشد پس باید از پارچه هایی استفاده کرد که دارای مرغوب ترین الیاف بوده تا حساسیت ایجاد نکند و با هر نوع پوستی سازگاری داشته باشد و همین طور این نوع لباس ها باید وزن سبک داشته باشند تا افراد و علی الخصوص بیماران و سالمندان در آن احساس راحتی نمایند و از طرفی باید به گونه ای باشد که بدن نما نبوده و از طرح و رنگ مناسبی نیز برخوردار باشند.
انواع پارچه لباس بیمارستانی را می توان به صورت زیر نام برد:

  • پارچه تترون
  • پارچه ترگال کجراه
  • پارچه ترگال ساده
  • پارچه فلامنت پنبه
  • پارچه ویسکوز ساده و طرح دار
  • پارچه اسپان باند یا بی بافت
  • پارچه برزنت بیمارستانی
  • پارچه های ملحفه ای

که در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین و پر کاربردترین پارچه های بیمارستانی و خصوصیات و ویژگی های آن ها می پردازیم.

پارچه تترون بیمارستانی

پارچه تترون در میان انواع پارچه ها دارای کاربرد بیشتری می باشد و لباس بیمارستانی از جنس تترون از الیاف پلی استر، ویسکوز و فیلامنت است. از علت کاربرد فراوان این پارچه می توان به موارد زیادی اشاره نمود که از مهم ترین آن ها ضد حساسیت بودن این نوع از پارچه است که همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم پارچه و لباس های بیمارستانی باید به گونه ای باشند تا ایجاد حساسیت بر روی پوست افراد نکنند و با هر نوع پوستی نیز سازگار باشند که پارچه تترون از این ویژگی برخوردار است از عوامل دیگر فراوانی کاربرد این نوع پارچه می توان به ضد آب ژاول بودن، داشتن تنوع رنگی بالا، بدن نما و نازک نبودن این نوع پارچه، نرمی و لطافت آن و همین طور قیمت ارزان و مناسب این نوع پارچه اشاره نمود.
پارچه تترون در رنگ های متنوع و گوناگونی تولید می شود اما در بیمارستان ها از رنگ های روشن و شاد استفاده می کنند و تترون سفید بیشتر برای روپوش پزشکان و پرستاران به کار می رود. پارچه تترون بیمارستانی در اندازه های مختلف تولید و عرضه می گردد که اکثرا در عرض های ۹۰، ۱۵۰، ۱۸۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ سانتی متر و در طاقه های ۴۰ متری و عدل های ۳۲۰ متری و گرماژ ۱۵۰ تا ۱۹۰ گرمی تولید می شود. از انواع کاربرد پارچه تترون در بیمارستان می توان به لباس بیماران، روپوش پزشکان و پرستاران، به عنوان روتختی و روبالشی و همین طور لباس پرسنل اشاره نمود.

 

پارچه تترون لباس بیمار
پارچه تترون لباس بیمارستانی

 

پارچه اسپان باند بیمارستانی

در محیط های بیمارستانی برای جلوگیری از ورود هرگونه آلودگی و ویروس مرتبا بخش ها و قسمت های مختلف بیمارستان را شست و شو و ضدعفونی می نمایند که این موضوع شامل لباس ها و پارچه هایی که در این مکان استفاده می گردد نیز می شود پس به دلیل رعایت نکات بهداشتی برای لباس های بیمارستانی اکثرا از پارچه های یکبار مصرف استفاده می کنند که از انواع پارچه های یکبار مصرف می توان به پارچه های اسپان باند و پارچه های فلامنت اشاره نمود.
پارچه اسپان باند از گرانولی به نام پلی پروپیلن که به وسیله دستگاه های خاص و مجهز بدون هیچ گونه الیافی از تار و پود و با الیاف پرس تولید می گردد و پس از رنگرزی به بازار عرضه می شود این نوع پارچه به دلیل نداشتن هیچ گونه تار و پود در دسته منسوجات بی بافت قرار دارد و در بازار با نام های گوناگون از جمله پارچه بی بافت، پارچه نبافته، پارچه لایه سوزنی و همین طور پارچه یکبار مصرف شناخته می شود.
در کارخانجات تولید پارچه اسپان باند این نوع پارچه در شکل های مختلف از جمله به صورت تک لایه که به آن S می گویند، دو لایه که با نام ۲S معروف بوده و همین طور سه لایه یا ۳S تولید می گردد این پارچه در ابعاد مختلفی عرضه می شود که معمولا در عرض های ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ سانتی متر و گرماژهای ۸ الی ۴۰۰ گرم و در رنگ های متنوع و گوناگون تولید و روانه بازار می گردد. از ویژگی های مهم و منحصر بفرد پارچه های اسپان باند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آنتی یو وی بودن این نوع پارچه
  • قابلیت کشسانی عالی آن
  • نرم و لطیف بودن
  • آنتی باکتریال بودن
  • داشتن قابلیت چاپ طرح های مختلف روی آن
  • آب گریز بودن این نوع پارچه

پارچه های اسپان باند علاوه بر مصارف بیمارستانی در صنایع گوناگون از جمله صنایع کشاورزی، عمران و راه سازی، صنعت تولید چرم مصنوعی، صنعت بسته بندی و صنایع پزشکی و بهداشتی استفاده می گردد اما بیشترین کاربرد آن در مصارف بهداشتی و پزشکی می باشد و در بیمارستان ها کاربرد فراوانی دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. گان و شان بیمارستانی
  2. ماسک و کلاه یکبار مصرف
  3. کاور کفش

پر فروش ترین پارچه های اسپان باند در بازار که می توان نام برد اسپان باند ۲۵ گرم طاقه ۱۰۰۰ متری، اسپان باند ۳۰ گرم طاقه ۴۰۰۰ متری، اسپان باند ۵۰ گرم لمینت شده پارت ۲۰۰۰ متری، اسپان باند ۳۸ گرم ss طاقه ۱۰۰۰ متری است. قیمت پارچه اسپان باند به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که می توان به فاکتورهایی چون وزن و رنگ و عرض پارچه اشاره کرد. اگر شما نیز به دنبال خرید پارچه اسپان باند بیمارستانی هستید، می توانید با نمایندگی های فروش این نوع پارچه تماس گرفته تا باکیفیت ترین و مناسب ترین پارچه اسپان باند را خریداری نمایید.

پارچه اسپان باند بیمارستانی
پارچه اسپان باند بیمارستانی

 

پارچه ترگال بیمارستانی

یکی دیگر از پارچه های پر مصرف در ملزومات بیمارستانی پارچه ترگال می باشد که در دو نوع پارچه ترگال ساده و کجراه تولید می گردد این نوع پارچه از الیاف طبیعی و مصنوعی یعنی از جنس ترکیب الیاف ویسکوز و فیلامنت تولید می شود حال به بررسی مشخصات و ویژگی های پارچه ترگال ساده و کجراه می پردازیم:

  1. پارچه ترگال ساده: این نوع پارچه نسبت به نوع کجراه آن دارای کاربرد فراوانی دارد و از تنوع رنگی بالایی برخوردار است این نوع پارچه اگر کیفیت بالایی داشته باشد پس از هر بار شست و شو تغییر رنگ نداده و ثبات رنگی خود را حفظ خواهد کرد گرماژ این نوع از پارچه ترگال نسبت به نوع کجراه متفاوت است و تقریبا ۲۴۰ گرم می باشد.
  2. پارچه ترگال کجراه: گرماژ این نوع از پارچه ترگال حدود ۲۸۵ گرم است برای تولید این نوع پارچه نسبت به نوع ساده از تکنولوژی پیشرفته تری استفاده می شود از ویژگی های مشترک بین نوع ساده و کجراه می توان به مقاومت هر دو نوع در برابر شست وشو و ثبات رنگی آن ها اشاره نمود. پارچه ترگال کجراه نسبت به نوع ساده از مقاومت و ضخامت مناسب و استانداردی برخوردار است که می توان در تولید لباس های فرم و پرسنلی هم استفاده کرد.

به طور کلی پارچه های ترگال از خواص و ویژگی های مختلفی برخوردار هستند که از آن میان می توان به استحکام و مقاومت بالای آن، تراکم استاندارد، تل نشدن و ثبات سایشی اشاره نمود. این نوع پارچه در لباس های بیماران، روتختی و کالای خواب و همینطور روپوش پزشکان و پرستاران استفاده می گردد.

 

پارچه ترگال بیمارستانی
پارچه ترگال بیمارستانی

 

خرید بهترین پارچه لباس بیمارستانی

تا به اینجا در خصوص انواع پارچه های بیمارستانی و مشخصات و ویژگی برخی از آنان اشاره کردیم حال برای خرید بهترین پارچه لباس بیمارستانی باید یک سری فاکتور و عوامل را در نظر بگیریم تا خرید باکیفیت تری داشته باشیم که از ویژگی های بهترین پارچه بیمارستانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کنترل آلودگی و میکروب: پارچه های بیمارستانی باید دارای مقاومت بالایی در برابر شست و شو داشته باشند چون این نوع پارچه ها در دمای بسیار بالایی شسته می شوند و سپس ضدعفونی می گردند پس انتخاب پارچه با کیفیت و دوام بالا بسیار اهمیت دارد.
  • راحتی بیمار: علاوه بر دوام و مقاومت بالای پارچه های بیمارستانی که به آن اشاره شد، این نوع پارچه ها باید نرم و راحت طراحی شده باشند تا بیماران و افراد سالمند احساس راحتی و سبکی داشته باشند و همین طور پارچه های بیمارستانی باید از زخم شدن بدن بیماران و همینطور از زخم بستر آنان جلوگیری نموده و باعث تشدید این موارد نگردد.
  • دوام پارچه: این نوع از پارچه ها باید مقاومت بالایی در برابر شست و شو و استریل کردن مکرر داشته باشند که این امر موجب می شود تا هزینه های بیمارستان برای خرید پارچه های بیمارستانی در دراز مدت کاهش یابد و همینطور دوام این نوع پارچه ها باید آنقدر بالا باشد تا در برابر سایش و پارگی مقاوم بوده و نیاز به تعویض مکرر را کاهش دهد.

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد می توان نتیجه گرفت که پارچه های بیمارستانی جز مهم و با اهمیت مراقبت های بهداشتی و پزشکی می باشد و نقش مهمی در راحتی بیمار و کنترل عفونت و آلودگی و بسیاری از عوامل دیگر را دارد. پس برای خرید این نوع پارچه باید با دقت و وسواس بالا عمل کرد تا بتوان بهترین بهره را از آنها برد.
در این مقاله مشخصات و ویژگی های پارچه ها و لباس های بیمارستانی را بیان نمودیم تا شما مشتریان عزیز در خرید خود بتوانید با تمامی معیار ها و خصوصیات گفته شده بهترین و مقرون به صرفه ترین خرید خود را انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا خرید پارچه های بیمارستانی می توانید به نمایندگی مراکز فروش این نوع پارچه ها تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره رایگان در این خصوص نسبت به ثبت سفارش تضمینی و با کیفیت خود اقدام نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
به این مطلب امتیاز دهید
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
مشاوره و فروش شرکت های زنجيره ای تولید انواع پارچه های بيمارستانی :
معصومه يوسفی (مهندس نساجی)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09125814216
پاسخگويی تلگرام: 09371551600
کانال تلگرام: parchehyousefi@
پست الکترونیکی: parcheh.yousefi@gmail.com

مطلب پیشنهادی

فروش پارچه لباس بیمارستانی

فروش پارچه لباس بیمارستانی با قیمت ارزان

فروش پارچه لباس بیمارستانی با ارزان ترین قیمتی که در بازارهای گوناگون کشور اعلام می …

کانال تلگرام اینستاگرام